موتور برق به خواسته ساخت برق است و غالبا در طول قطعی برق و یا این که کمبود برق در مناطقی که قابلیت و امکان برق رسانی ندارند آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد . موتور برق از نگاه تلاش نظیر دستگاه دیزل ژنراتور می‌باشد اما از حیث سایز و میزان در میزان ی خیلی کوچکتر از دیزل ژنراتور هست . ژنراتور در موتور برق وظیفه ی مولد حرکتی را بر عهده داراست .

شرکتهای و سوله های ساخت دیزل ژنراتور برای تنوع بخشیدن به محصولاتشان و رفع نیاز کلیه مشتریان زیرا دیزل ژنراتور ها معمولاً درتوان های بالایی میباشد و هزینه ی بالایی را هم دارا هستند مبادرت به ساخت موتور برق می نماید دستگاه موتور برق در توا‌ن یک کیلو وات تا 15 کیلو وات ساخت می شود و به جهت بالا بودن بازه زمانی مصرفی موتور برق مشتریان به طور معمول از موتور برق در مناطقی به کار گیری می نمایند که قابلیت سیم کشی شهری نیست و به جهت مصرف مضاعف بالای این کالا سوله های اکثری در سراسر به ایجاد اشکال موتور برق با خصوصیات فنی گوناگون و با یکدیگر به رقابت پرداختند .


کاربرد موتور برق :

موتور برق برای ایجاد برق اشکال پمپ , پمپ کف کش , بوستر پمپ , پمپ های لجن کش , ایجاد برق برای الکتروپمپ ها , ساخت برق مایحتاج برای الکترو موتورها , ایجاد انرژی برای مصارف خانگی , گلشن , ویلا و بقیه مکان ها کاربرد دارا‌هستند .


گونه بندی موتور برق :
موتور برق بنزینی
موتور برق گازسوز
موتور برق دیزلی


موتور برق بنزینی :
از معمول ترین اشکال موتور برق ها موتور برق های بنزینی می‌باشند که بیشترین مصرف را بین عموم دارا هستند , موتور برق های بنزینی دارنده دوران زمانه کارکرد طولانی تری نسبت به بقیه موتور برق ها می باشند , سوخت این اموتور برق ها طبق نامشان بنزین میباشد , به‌این برهان بایستی نسبت به گشوده بودن اطراف به کارگیری ی آن‌ها توجه حتمی را داشت .


موتور برق گازسوز :
موتور برق گازسوز نسبت به گونه های دیگر فراوان کم مصرف هست و مقدار آلودگی آن هم کمتر می‌باشد و دارای اهمیت خیس از همگی هزینه آن پائین تر از موتور برق بنزینی است این دستگاه قدمت بیشتری نسبت به دستگاه های بنزینی داراست . این موتور برق به علت قابلیت و امکان وصل شدن به گاز شهری ازجایگاه قابل قبولی دربین مشتریان برخوردار‌است و ایمنی بیشتری نیز داراست .


موتور برق دیزلی :
موتوربرق های دیزلی انرژی بیشتری در واحد سوخت ساخت می نمایند و به همین جهت است که موتوربرق های با اقتدار بالا , صرفا دیزلی ساخته می‌شوند .



این موتور برق ها داری سری اتومات هم هست :
موتور برق های گازسوز خود کار در هنگامی که مصرف کننده نیاز به برق واجب در حین شبانه روز ( بویژه شب تا صبح ) داشته و اپراتوری جهت روشن نمودن دستگاه نیست , نظیر شرکت ها مخابرات , ارتباطی , سرورهای کانال و وب , موسسه ها مراقبت دارو و . . . دوچندان اثرگذار است .


اجزای سیستم اتومات :


سیستم سوخت رسانی خودکار
ساسات اتومات
در اختیار گرفتن کننده اتومات ATS


موتور برق سکوت , موتور برق صدا دار :
موتور برق های از حیث ظواهر هم به دو جور تقسیم می‌شوند :
گونه نخستین موتور برق درحد های تحت که از تکنولوژی اینورتر , وزن تحت , بی سر و صدا و قابیلت حمل سهل و آسان به کار گیری می نمایند که به آنان موتور برق کیفی یا این که به اصطلاح ساکی میگویند
موتور برق های نوع دوم که دارنده صدا بوده ودارای وزن مضاعف بالایی است که اکثرا از چرخ برای حمل این موتور برق ها استفده می شود و دارنده قدرت بالاتری می‌باشد .


موتور برق های استاندارد :
یکی‌از ارزان ترین موتور برق های جانور میباشد که صرفا به خواسته فروغ از آن به کارگیری می شود و سوخت آیتم به کارگیری درین موتور برق زغال سنگ است و هزینه خدمت مضاعف کمتری نسبت به موتور برق های دیگر داراست .


بخش های حساس موتور برق :

موتور : وظیفه ی موتور دستگاه موتور برق , تولید انرژی مکانیکی برای دستگاه موتور برق هست .

باک : وظیفه ی باک دستگاه موتور برق انتقال سوخت ما یحتاج دستگاه برای روشن شدن موتور برق است .

تهیه و تنظیم کننده ی ولتاژ : وظیفه این قطعه تهیه و تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس هست .

محل ورود روغن : همان طور که می‌دانید , موتور و قطعات مکانیکی بعداز مدتی کارکرد در گیر سائیدگی می گردند که برای خودداری از این سائیدگی از روغن استعمال می شود .

سیستم سرمایش : قطعات گوناگون موتور برق در طول کار مبتلا ارتقاء دما میگردند به همین علت یک سیستم سیستم سرمایش برای آنان درنظرگرفته شده شده‌است .

روغن رسانی : از‌آنجا که موتور برق ها دارنده سیستم مکانیکی می باشند بایستی از روغن کاری متواتر به دلیل بالا بردن ارتفاع قدمت این قطعات استفاده کرد .

سازنده برق : در‌این نصیب ایجاد برق پشت سرهم که خصوصیات برق شهر را دارااست ساخت می شود .