بعضی از مردمان پنکه‌ها را به‌عنوان یک وسیله‌ی سابق و از مقام بیرون برای خنک کردن هوا می شناسند , درحالی‌که برای بعضا دیگر از ما پنکه‌ها دوستانی دیرین و وسایلی عالی و کارآمد برای زندگی راحت‌تر به‌خصوص در تابستان می باشند . با یاری پنکه‌ها , کار کردن راحت‌تر و لذت بردن از فصل‌تابستان حتی‌د‌ر بیرون از خانه امکان‌پذیر شده‌است

پنکه‌ی شما روشن نمیشود

از معمول ترین اشتباهات پنکه روشن نشدن آن است , در بی آلایش ترین وضعیت در زمینه‌ی پنکه‌های ایستاده شاید خلل از پریز برق و درباره ی پنکه‌های سقفی قادر است مرتبط با سیم‌کشی برق منزل باشد . پس واجب است که حتماً از مشاوره‌ی یک کارشناس تأسیسات برق خانه بهره‌مند گردید و از عدم ایراد در سیم‌کشی برق منزل و برق داشتن پریزها اطمینان نتیجه ها فرمائید

زمان سنج پنکه کار نمی کند

این قضیه را خوب تر است به کارشناس بسپارید اما در شرایطی‌که تجهیزات ضروری را دارید با به کار گیری از یک اهم متر می توانید موقعیت زمان‌سنج پنکه را تحلیل نمایید . برای این کار می بایست سیم‌های رابط آن را انقطاع نمایید و به اهم متر متصل فرمائید , در این صورت با جنبش دادن دکمه سلکتوری اهم متر رابطه سیم‌ها را با اکران اندازه عددی آن بازدید خواهید کرد و درصورت قرار دادن ولوم اهم متر روی خاموش , رابطه هم انقطاع میشود .

موتور پنکه صدا می دهد البته روشن نمیشود

غالبا صدایی مشابه به صدای «هوم» را می‌شنوید , این داستان قادر است عارضه ها زیادی داشته باشد من جمله : فساد خازن راه‌انداز , فساد بوش ها و یا این که چه بسا نیم سوز شدن موتور . معمولاً در مواقعی که فساد مرتبط با بوش هاست با زدن سوییچ یک و دو پنکه روشن نمی شود ولی به هنگام زدن دکمه ۳ پنکه به دلیل ولتاژ بالایی که اخذ میکند به کار میفتد .


لرزش پنکه سقفی به هنگام کار مضاعف است

ادله مهم لرزش پنکه سقفی یا این که چه بسا رومیزی , بالانس نبودن پره های آن و یا این که انحراف شفت با پروانه است . شما قطعاً دوست ندارید هنگامی به منزل می آیید پنکه سقفی خویش را کف اتاق ببینید! لرزش فراوان از سایر اشتباهات پنکه ها خصوصاً باد بزن های سقفی به شمار میرود و هیچ وقت نباید آن را نادیده بگیرید . چه بسا در شرایطی‌که این لرزش ها خیلی شدید نباشند میتوانند یکپارچگی و ثبات سیم کشی را در معرض خطر قرار دهند , در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی از یک شخص کارشناس در این مورد امداد بگیرید .

پنکه شما رمز و صدای متعددی ساخت می کند

عارضه ها زیادی برای این داستان وجود دارا هستند . احتمال دارد پنکه شما از مدل ارزان بها و بی کیفیت باشد و در ساخت آن از مواد با کیفیتی برای خودداری از راز و صدای موتور به کار گیری نشده باشد . در برخی مورد ها برای رفع این‌گونه مشکلات پنکه , میتوانید یک تعدیل‌کننده‌ی صوتی را به آن بیش تر فرمایید .