غالبا شهرهای مملکت ما جزو مناطق گرمسیری به حساب می­‌آیند و معمولاً شرایط در فصل تابستان سخت­‌تر نیز می­شود. در این حالت اهمیت حفظ سطح آب بدن و خنک نگه‌داشتن آن یکی از مسائلی هست که پزشکان به آن اشاره می­کنند. تصور کنید بعد از یک روز سخت کاری به منزل برگشته‌اید و چیزی جز یک نوشیدنی خنک به همراه چند قطعه یخ نمی­خواهید. دردسر جاسازی و عقل کردن یخ نوشیدنی ساده خوشبختانه توسط اکثر یخچال‌های امروزی که حائز یخساز هستند برطرف شده هست. با هستادکار همراه باشید .

اینکه یخ باره بیچارگی منزل همش تأمین باشد مسئله‌ای هست که یخساز یخچال ها آن را به سادگی حل کرده­اند. یخسازها احد از آپشن­های اضافی اکثر یخچال­های امروزین هست که معمولاً شغل با آن به سادگی قابل سپریدن هست.

یخساز یخچال چیست؟

یخسازها قدمت زیادی دارند، نخستین یخساز در سال ۱۹۳۰ در آلمان نوکاری شد. منظور اصلی یخسازها دسترسی به یخ مورد بیچارگی شما در زمان دلخواهتان هست، فارغ از آنکه در چه شرایط آب‌وهوایی و فصلی قرار دارید دستگاه با اخذ آب و به به اتفاق هستفاده انرژی، یخ باره دربایستن شما را فرآوری می­کند.

انواع یخساز

به‌طور کلی یخسازها را به سه گروه یخساز خانگی، عمومی و صنعتی تقسیم‌بندی می­کنند.

    یخساز خانگی: وجه تمایز اصلی آن‌ها نسبت به گونه ها سایر علاوه بر ظرفیت کمتر و میزان کوچک‌تر این هست که معمولاً به‌راحتی قابل جابه جایی و قرارگیری در فضاهای متنوع آشپزمنزل هستند.
    یخساز عمومی: این نوع از یخسازها را غالبا در اماکن عمومی همانند رستوران­ها، هتل­ها و یا کافی­شاپ­ها می‌بینید و ظرفیت غالبای از گونه ها خانگی دارند.
    یخساز صنعتی: ظرفیت زیاد بالایی دارند و اکثراً در قالب‌های متری و الی صد عددی تولید می­شوند. غالباین هستفاده این نوع یخسازها توسط کارخانه ها پروتئینی،کشتارگاه­ها، لنج­های ماهیگیری، صنایع عمرانی و… هست


طرز شغل یخساز یخچال

عملکرد یخساز یخچال ها وابسته به دو قسمت مهم یخچال هست: کمپرسور و کندانسور. کمپرسور سرپرست متراکم سازی و به جریان انداختن گاز فریون درون لوله­‌ههست که مهم‌ترین بخش هر یخچال هست. کندانسور یا غلیظ کننده همان رادیاتور خنک کننده یخچال­ها هست که از لول‌ه­های از کالا مس ساخته می‌شوند الی به پروسه خنک­سازی سرعت ببخشند. وظیفه اصلی این تقسیم جمع­آوری گاز دریافتی از سوی کمپرسور و تبدیل آن به مایع به واسطه خنک کردن آن هست.
روش غیرفعال سازی یخساز یخچال

دلایل گوناگونی می‌تواند هستی داشته باشد که شما تصمیم بگیرید یخساز یخچال را خاموش کنید. در شرایطی که یخساز به راستی پیشه نکند و یا شما به انگیزه مسافرت، تصمیمی برای هستفاده متعلق به ندارید، بهتر هست آن را غیرفعال کنید زیرا در غیر این صورت یخساز به هستفاده کردن انرژی تداوم می­دهد و با پروا به اینکه یک یخساز اتوماتیک چیزی بین ۱۴ تا ۲۰ درصد هستفاده انرژی یخچال را بالا می­برد، ثمره چیزی جز هزینه اضافی برای شما نخواهد بود.


روش پرکار سازی یخساز یخچال

در حالت معمول یخساز یخچال شما روشن و پرکار هست در غیر این صورت به همانند غیرفعال کردن آن باید به تعقیب کلید، دکمه یا قسمتی لغزنده باشید که دستگاه را در وضعیت روشن پیمان می‌دهد، در بیشتر موارد با آیتم «on» یا «l» روبرو هستید و یا باید اهرم فلزی تعبیه شده را به سمت پایین ببرید لغایت یخساز پرکار شود. همان‌طور که ذکر شد در مدل‌های بالاتر بهتر هست به دفترچه راهنمای فرآورده مراجعه کنید.