بازاریابی دیجیتال یکی از الزامات هر کسب و کار یا سازمانی است که می خواهد مورد توجه مصرف کنندگان امروزی قرار گیرد. هنگامی که صحبت از انتخاب شغل می شود که طیف گسترده ای از مجموعه مهارت ها را شامل می شود ، دنیایی از امکانات را ارائه می دهد. یکی از مهارت های مورد نیاز در بازاریابی دیجیتال ، متخصص سئو است.
 
بهینه سازی موتورهای جستجو برای هر شرکتی که می خواهد پیدا شود ضروری شده است. مدیر سئو لیستی از مهارتهایی دارد که در صنعت بسیار مورد توجه است. اگرچه بسیاری از کارشناسان می توانند محتوا و حتی یک استراتژی محتوا ایجاد کنند ، اما تلاش تیم محتوا بدون سئو مناسب به هدر می رود. اگر علاقمند هستید که به عنوان دارایی برای جامعه بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید ، ممکن است نقش مدیر سئو برای شما مناسب باشد.
 
دنیای اسرار آمیز سئو
 
هر جستجویی که کسی در گوگل انجام می دهد به کلمات کلیدی بستگی دارد. از کلمات کلیدی برای تعیین اینکه چه محتوایی با پرسش های جستجو بر اساس کلمات وارد شده در قسمت جستجو مناسب تر است ، استفاده می شود. گوگل از تکنیک های مختلف جستجو برای یافتن بهترین اطلاعات ممکن استفاده می کند. هرچه منبع بهتر باشد ، در رتبه بندی بالاتر ظاهر می شود.
 
بدست آوردن رتبه برتر آرزو دشوار است زیرا گوگل از یک لیست متغیر از الگوریتم ها برای یافتن بهترین نتایج برای نشان دادن کاربران خود استفاده می کند. این امر باعث می شود توجه اکثر شرکت ها سخت شود. سئو کلمات کلیدی را که به احتمال زیاد برای یک کسب و کار جستجو می شود بهینه می کند تا وب سایت پیدا شود. هرچه بهینه سازی بهتر باشد ، رتبه بالاتر است. شما به عنوان مدیر سئو ، بر تحقیقات سئو نظارت می کنید تا به تیم بازاریابی دیجیتال کمپین های موثر و همچنین بهینه سازی وب سایت شرکت ، صفحات رسانه های اجتماعی و سایر تلاش های محتوا را نظارت کنید.
 
تجمع برای یک مقام
 
مبارزه برای کسب موقعیت در اینترنت تنها یکی از جنبه های بازاریابی آنلاین است. شما می توانید انواع ترافیک را به یک وب سایت هدایت کنید ، اما اگر ترافیک مناسب نباشد ، شرکت از این جلوتر نیست. مدیران سئو همه جنبه های جستجو را در نظر می گیرند و استراتژی های لازم را برای یافتن بازدیدکنندگانی که به خدمات خاصی نیاز دارند ، ارائه می دهند. سئو در تبدیل بازدیدکننده به مشتری کمک می کند. با وجود میلیاردها صفحه وب ، مدیر سئو به هدف قرار دادن محتوای مناسب برای جذب افراد مناسب به یک وب سایت کمک می کند.
 
نقش مدیر سئو 
 
در نگاه اول ، توصیف شغل برای مدیر سئو ممکن است تفاوت چندانی با مدیر بازاریابی نداشته باشد. هر دوی آنها اهداف یکسانی دارند ، یعنی افزایش آگاهی و فروش. با این حال ، مدیر سئو نقش فناوری بیشتری دارد ، که باعث می شود یک کار بسیار تخصصی تر باشد. وظایف کلی مدیر سئو شامل موارد زیر است:
 
    وب سایت ، رسانه های اجتماعی و بهینه سازی محتوا
    مدیریت محتوای وب سایت
    ایجاد و پرورش یک جامعه آنلاین
    مذاکره در مورد بک لینک ها
    استراتژی سئو
    سازماندهی و برنامه ریزی کمپین
    نظارت بر وب سایت و تجزیه و تحلیل کاربران
    مدیریت پروژه بازاریابی دیجیتال عمومی
    تحقیق در مورد کلمات کلیدی
    تحلیل بازار
 
 
مهارتها و آموزش مدیر سئو 
 
مدیران سئو نه تنها نیاز به آموزش بازرگانی و بازاریابی بلکه آموزش در برخی از انواع علوم کامپیوتر دارند. به گفته رند فیشکین ، این نوع نقش همه مربوط به بازاریابی T شکل است. فیشکین می گوید: "T-Shaped اساساً به داشتن سطح کمی از دانش در مجموعه گسترده ای از مهارت ها و دانش/توانایی عمیق در یک مهارت (یا چند مورد) اشاره می کند."
 
این یک نقش بسیار محور است و ارائه شواهدی که نشان می دهد شما با موفقیت موقعیت یک شرکت را در رتبه بندی جستجو افزایش داده اید ، ضروری است. از شما انتظار می رود که ایده های ایجاد محتوا و برنامه ریزی بر اساس تجزیه و تحلیل و داده ها را ارائه دهید. شما باید ابزارهای تحلیلی مورد استفاده در صنعت به ویژه Google Ads و Analytics را درک کنید.
 
بسته به موقعیت ، ممکن است از شما خواسته شود که تجربه مدیریت پروژه را نشان دهید. اغلب نشان می دهد که رتبه های کسب و کارهای متعدد را با موفقیت ارتقا داده اید ، برای شما مشکلی ایجاد می کند. با این حال ، شما همچنین با کارفرمایانی روبرو خواهید شد که ممکن است مدرک کارشناسی خود را در علوم کامپیوتر ، تجارت ، بازاریابی یا امور مالی ترجیح دهند. نکته آخر اینکه شما باید از زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، JavaScript و CSS نیز آگاهی داشته باشید.
 
آنچه در کار انتظار می رود
 
دنیای شما حول وب سایت ها و کلماتی می چرخد ​​که افراد را وادار به کلیک روی پیوند می کند. اکثر موقعیت های جدید مستلزم ارزیابی سایت و سایر وثیقه های محتوایی است که شرکت به منظور جستجوی فرصت هایی برای بهبود است. این همچنین شامل تجزیه و تحلیل می شود ، بنابراین می توانید بهترین مکانها را برای رفع برخی مشکلات شناسایی کنید ، و پس از انجام این کار ، تقریباً همه چیز را از نو شروع خواهید کرد.
 
با این حال ، موارد بسیار بیشتری از آن وجود دارد. فیشکین می گوید: "آنچه شما واقعاً باید انجام دهید این است که می خواهید بیشتر مبتنی باشید ، اما باید از طریق آن مطلع شوید و باید تاکتیک ها و کار خود را بر اساس آنچه در حال حاضر تجارت نیاز دارد ، تکامل دهید."