یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم مرتکب می شوند شروع برنامه تاکتیکی قبل از پایان کار ایجاد برنامه استراتژیک است. اما برای تهیه یک برنامه استراتژیک ، باید تحقیقات خود را انجام دهید.
 
اگر نمی دانید چه کسی هستید یا چه چیزی را می فروشید یا به چه کسی می فروشید ، به سختی می توانید مردم را متقاعد به خرید محصول یا خدمات خود کنید ، خود را به زحمت نیاندازید که بدانید چه اقدامات تاکتیکی باید انجام دهید کار کردن
 
بنابراین ، اگر قبلاً کار نکرده اید ، تکالیف خود را انجام دهید. با تحقیق در مورد رقبا و مخاطبان خود شروع کنید ؛ عادات خرید مشتریان خود را بررسی کنید. و تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید.
 
در اینجا مراحلی آورده شده است که به شما کمک می کند پایه محکمی برای برنامه های تاکتیکی خود ایجاد کنید ، و به شما امکان می دهد انتظارات و اهداف معقول را توسعه دهید.
 
1. رقابت را بررسی کنید
برای تعیین احتمال موفقیت و تعیین استراتژی بازاریابی خود ، باید رقابت را درک کنید. ابتدا در مورد رقبا تحقیق کنید در مرحله بعدی انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند.
 
2. تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید
 
برنامه ی بازاریابی
 
استاندارد هر طرح تجاری یا بازاریابی ، تجزیه و تحلیل SWOT است. تجزیه و تحلیل SWOT باید به شما کمک کند نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای شرکت خود را به روشنی شناسایی کنید تا بتوانید اهداف و مقاصدی را که در اصل موضوع هستند و مربوط به مأموریت کلی شما هستند ، توسعه دهید.
 
تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند درک کنید چه چیزی شما را از رقابت جدا می کند و چگونه باید خود را در بازار جای دهید. همچنین به شما کمک می کند پیام رسانی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را توسعه دهید. صداقت وحشیانه برای یک SWOT واقعاً بصیر ضروری است. از گلوله ها استفاده کنید و هدف را برای هر قسمت 4-5 قرار دهید. تعریف لیست های شما به شما کمک می کند تا روی مهمترین نکات متمرکز شوید و به حفظ تمرکز کمک می کند.
 
3. شخصیت های خریدار خود را ایجاد کنید
 
برنامه ی بازاریابی
 
روزهای بازاریابی خارج از کشور فرا رسیده و می گذرد. ما دیگر به طور جمعی به توده ها نگاه نمی کنیم. در عوض ، بازاریاب های ورودی به مخاطبان مورد نظر خود می پردازند. این یک گام حیاتی در تهیه یک برنامه بازاریابی داخلی است.
 
4. در مورد چرخه خرید خریداران اطلاعات کسب کنید
بعد از اینکه شخصیت خریدار خود را تعریف کردید ، قدم بعدی این است که بدانید این افراد چگونه فکر می کنند و در نهایت تصمیم خرید را می گیرند.
 
طبق HubSpot و تأیید شده توسط همه کسانی که به روش بازاریابی ورودی اعتقاد دارند ، در سفر خریدار سه مرحله وجود دارد:
 
    اطلاع
    توجه
    وضوح
 
هر یک از این مراحل فرصت های خوبی را برای شما به عنوان یک بازاریاب فراهم می کند تا مشتری بالقوه خود را با ارائه محتوای ارزشمند در مورد محصول یا مشکلی که در تلاش برای حل آن هستند ، پرورش دهید.
 
5. بودجه خود را کاهش دهید
مطمئناً اگر نمی دانید شرکت شما چقدر می تواند سرمایه گذاری کند ، اجرای تمام امیدها و رویاهای بازاریابی شما امکان پذیر نیست. تعیین بودجه شما تعیین می کند که در ابتدا می توانید به چه اهدافی دست یابید ، نیروی کاری را که می توانید برای کمک به آنها استخدام کنید و اینکه برنامه بازاریابی شما برای ماه ، سه ماهه یا سال تا چه اندازه می تواند پیش برود.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ریزی بودجه خود ، به پست بودجه بازاریابی ما مراجعه کنید و حتماً الگوی بودجه رایگان بازاریابی ما را بارگیری کنید.