گاز فاضلاب و نکاتی در زمینه‌ی آن
همه چیزهایی که مدام می‌خواستید در رابطه گاز فاضلاب بدانید , ولی میترسیدید بپرسید را در ذیل گرد آوری کرده‌ایم که بد نمی‌باشد مطالعه نمایید .

گاز فاضلاب چه می باشد

گاز فاضلاب که دست‌کم نقص‌ عطر را برای اهل یک محل یک منزل ساخت می‌کند , ترکیبی از گازهای معدنی است که با تلاش غیرهوازی باکتری‌ها ( باکتری‌هایی که نیاز به اکسیژن ندارند ) بر روی لجن و فاضلاب تولید می گردد . این گاز می تواند مشتمل بر سولفید هیدروژن , آمونیاک , دی اکسید کربن , متان , نیتروژن و هیدروژن باشد .

چه چیز بوی بد فاضلاب را تولید می نماید

نسبتاً مدام سولفید هیدروژن تقصیرکار با اهمیت است اگرچه در مورد ها معدود آمونیاک را نیز بایستی آیتم دقت قرار بخشید . سایر گازهای فهرست شده در صدر بی رایحه می باشند . آستانه عطر یا این که پایینترین غلظتی که هیدروژن سولفوره قادر است استشمام شود رقمی مابین یک هزارم و یک صدم نصیب در میلیون است که عددی زیاد قلیل است . برای فهم خوب تر بایستی خاطرنشان کرد که در یک مقیاس خطی , یک بخش در میلیون شبیه یک سانتیمتر در روستا کیلومتر است .

آیا این گاز برای مردمی که در تماس قرار میگیرند زیان آور است

صرفا زیر مورد ها فوق العاده غیر معمول . هرچند گاز هیدروژن سولفوره سمی است , برای مردمی که ذیل غلظتهای معمول این گاز در منازل با اختلال رایحه روبه روهستند , صدمه رسان نمی‌باشد . مطالعات نشان داده که در غلظتهای بالای 150 قسمت در میلیون , این گاز دارنده تاثیر افسردگی روی سلسله روان مرکزی است . این اندازه دربین 15000 تا 150000 برابر اندازه قابل شناسایی بوسیله اغلب مردمان است . هیچ گازی در فاضلابروها به غلظتی ایجاد نمی شود که برای ساکنین خطرناک باشد .


چطور گاز فاضلاب وارد خانه می‌گردد

صرفا راهی که گاز فاضلاب وارد خانه میگردد این است که در لوله کشی خانه اشتباهی پیش آمده باشد . عمومی‌ترین نقص در سیستم لوله کشی وجود زهکشهایی است که شترگلو ندارند! علی الخصوص هنگامی این حادثه برای زهکشهای تحت زمین یا این که اتاق تاسیسات بیفتد . از سال 1970 شهر ماریون یک برنامه بازرسی لوله کشی را اجرایی کرد و آن گاه مورخ به هیچ خانه‌ای اجازه نداد که به جهت نداشتن شترگلو , نقص‌ دار شود .


راههای دیگری که گاز فاضلاب میتواند از آن طرز وارد خانه شود عبارتند از :

شترگلوی کم آب
درصورتی که در یک خط زهکش شترگلویی باشد که اکثر زمان ها گزینه به کارگیری قرار نگیرد , آب شتر گلو تبخیر می‌گردد و جزو آن در گیر شکستگی میشود .

یک شترگلوی مصدوم
آشکارا معین است که در صورتی شترگلو ترک بخورد و به آب اذن خروج بدهد , باز هم بخشی از شترگلو صدمه می‌بیند .

یک خط زهکش مجروح
در‌صورتی‌که خط زهکش مابین خط با اهمیت فاضلاب و شتر گلو بشکند یا این که شکاف بخورد هیچ چیز نمی‌تواند بازدارنده از این شود که گاز از رخنه‌ یا این که شکستگی مو جود در خط لوله رها گردد . از طرفی دیگر یک خط زهکش مصدوم شاید به فاضلاب زهکش اذن دهد که به درون پی یا این که زیرزمین منزل شما پس بزند و شمارا با بوی نامطبوع فاضلاب تجمع یافته فاضلابرو مواجه گرداند .

یک تهویه گرفته یا این که مجروح
سیستم تهویه لوله کشی شما به گونه‌ای پباده سازی شده که اختلاف فشار اتمسفری تولید شده بوسیله جریان فاضلاب را به صورت کلی لوله کشی یکنواخت نگه دارااست و همینطور به گازهای فاضلاب اذن دهد که به وسیله تهویه از سیستم لوله کشی به اتمسفر بالای منزل رها شوند . وجود مدخلهای فارغ از شترگلو در سیستم لوله کشی منزل شما , احتمال دارد از روش این محلهای ورود , گازها را به درون خانه رها سازد .


چطور گاز در فاضلابرو ساخت می‌شود؟

زمانی رادیکال سولفات به سولفید هیروژن و آب تبدیل میشود , سولفید هیدروژن ساخت میشود . این برخورد فقط زمانی انجام می گردد که اکسیژن جان دار نباشد و یا این که دیگر اکسیدکننده‌ها در محفظه میکروبی وجود نداشته باشند . مطالعات نشان داده که در فاضلاب نو هیدروژن سولفوره برای دو تا سه روز ایجاد نمیشود البته در گذر دوران و یا این که در تصفیه خانه‌های فاضلاب ساخت هیدروژن سولفوره امری معمول است .


در موقع تشکیل گاز در فاضلاب رو چه کاری می‌توان انجام داد؟

در‌صورتی‌که سولفید هیدروژن مشکلی زیاد محلی است اکسیدکننده‌ها می توانند برای بالا بردن امکان اکسیداسیون - احیا بیشتر شوند . اکسید کننده‌ها میتوانند اکسیژن , پراکسید هیدروژن , کلر , پرمنگنات و دیگر افراد باشند .


بیرون کردن بوها از منزل ام

شایسته ترین جواب این است که اختلال سیستم لوله کشی را پیدا کرده و آن را برطرف فرمائید . در صورتیکه زهکشهای کف شترگلو ندارند , آن را کارگذاری فرمایید چون مسدود کردن بی آلایش زهکش محتملا عاقلانه نخواهد بود . در‌این‌صورت آبی که وارد پایین زمین یا این که اتاق تاسیسات میشود جایی برای رفتن ندارد و محتملا به درون منزل جریان خواهد یافت .

شتر گلو دقیقا

شتر گلو یک وسیله U صورت است که متعلق به متاع لوله سفالی نیز می تواند باشد و میتواند فاضلاب را گیر بیندازد . این فاضلاب تحت عنوان پوشش فعالیت می کند و اذن نمی‌دهد که گاز فاضلاب از منافذ زهکش به باطن منزل رها گردد .