ایمنی آشپزخانه همان اندازه پخت کیک است. با این حال ، اگر یکی از آنها مورد غفلت واقع شود ، می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود.

انجمن ملی آشپزخانه و حمام دارای 40 دستورالعمل برای برنامه ریزی آشپزخانه است که ایمنی را در برنامه ریزی و طراحی فضای آشپزخانه نشان می دهد.

رهنمودهای بازسازی و طراحی
در بازسازی یا طراحی آشپزخانه جنبه های خاصی از طراحی وجود دارد که باید از آن رعایت شود ، مانند نصب قطع کننده های مدار خطای زمین بر روی تمام ظروف داخل آشپزخانه. یک دستگاه آتش نشانی نیز باید به وضوح در آشپزخانه ، به دور از تجهیزات پخت و پز و 15 تا 48 اینچ بالاتر از کف قرار داشته باشد تا کسی بتواند آن را بدون اینکه در معرض خطر باشد برداشت کند.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند ، قرار دادن آتش نشانی در پشت اجاق گاز یا در مکانی سخت برای رسیدن به آن است. براساس کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده ، سالانه بیش از 60،000 آتش سوزی هنگام اشتعال مواد غذایی در محدوده رخ می دهد و هیچ کس برای خاموش کردن آتش وجود ندارد. شخصی به طور میانگین هر نه دقیقه با آتش نشانی تماس می گیرد تا آتش سوزی مربوط به طیف را گزارش کند.

سطح پخت یا پخت و پز در آشپزخانه نباید در زیر یک پنجره قابل اجرا قرار گیرد ، مگر اینکه پنجره سه اینچ یا بیشتر از پشت دستگاه باشد. پرده ها و سایر روکش های پنجره می توانند به راحتی آتش بزنند اگر اجاق گاز بدون مراقبت باقی بماند یا اسپلیت چربی رخ دهد. اگر پنجره ها در پشت سطح پخت و پز هستند ، نباید آنها را با لباس های پنجره قابل اشتعال پوشید.

ضد آب بودن کودک
یکی دیگر از مسائل ایمنی در آشپزخانه کودکان را نگران می کند. اطمینان حاصل کنید که دسته های قابلمه و قابلمه به سمت داخل چرخانده شده اند تا افراد کنجکاو آنها را از اجاق گاز بیرون نکشند. قرار دادن قفل و قلاب ضد کودک بر روی تمام کمد های آشپزخانه ، به ویژه آنهایی که مایعات و مواد شیمیایی تمیز کننده دارند ، از اهمیت حیاتی برخوردار است.

سعی کنید شیرینی یا کوکی را در بالای دامنه ها قرار ندهید. این باعث می شود جذابیت کودکانی که فکر می کنند چیزی برای بالا رفتن از سطح آشپزی برای دریافت میان وعده عصر خود ندارند ، کاهش یابد.

با رعایت برخی از این دستورالعمل های ساده ، آشپزخانه شما می تواند یک مکان امن و آرامش بخش برای شما و خانواده باشد!