در این مطلب ما قصد داریم در مورد دستگاه های لوله بازکنی صحبت کنیم که برای باز کردن لوله فاضلاب می توانید از آنها کمک بگیرید.
 
 
دستگاه فنر زنی برقی و دستی برای باز کردن لوله  

اکثراً برای لوله های سرویس بهداشتی که گرفتگی تقریبا مشقت دارا هستند بکار گرفته می‌گردد . با یاری ‌فنر اختصاصی هر لوله و اتصال آن به رمز موتوربرقی که مشابه دریل است , آن را به داخل لوله انتقال می دهند تا برای خارج کشیدن مواد زائد و آشغال‌ها و یا این که فشار درسمت درون فاضلاب ساماندهی شود . 

خیلی سهل وآسان سر فنر به بخش ذی‌ربط دستگاه باز کردن لوله وصل میگردد و به آرامی فنر را درون لوله ذی‌ربط قرار داده و با دکمه‌های چپ‌گرد و یا این که راست‌گرد فنر را بر پایه ی مشقت یا این که نرمی فضولات با‌گاز یا این که آرامی چرخانده تا گرفتگی لوله ها گشوده شود . 
 
 
محلول های رفع گرفتگی لوله 

تأکید میکنیم که از این محلول‌ها بوسیله خودتان برای باز کردن لوله غرب تهران به کار گیری نکنید . مضاعف پیش‌آمده که کسانی از این محلول‌ها به کار گیری کرده متاسفانه مبتلا بیماری‌های پوستی و گوارشی شده‌اند .
 
پیشنهادی که میدهیم این می باشد که اولاً به مشاوران ما تماس حاصل نمایید و ثانیاً علت فساد را ذکر فرمائید تا متخصص ها تشخیص دهند که آیا نیاز به استعمال از محلول‌های شیمیایی میباشد یا این که خیر؟ 

 
 
رویه دستگاه تراکم هوا برای لوله بازکنی فاضلاب

یک نحوه دیگر استعمال از فشار هوا بوسیله دستگاه پمپ هوا می باشد . دستگاه مجهز به یک عقربه برای نمایش دادن میزان فشار وارده به درون لوله میباشد .
 
می بایست توجه شود که منافذ دیگر لوله بسته باشد تا فشار باد کاملاً به مسیر گرفتگی لوله وارد شود و به‌ جاهای دیگر وارد نشود . 
 
 

ولی شایسته ترین مدل محلول‌ها برای باز کردن لوله  مواد شیمیایی میباشند , درصورتی که متخصص ها ما تشخیص دهند که با به کارگیری از این محلول‌ها بشود گرفتگی داخل لوله را گشوده کرد , این کار را انجام میدهند .
 
اندازه معینی از محلول را درون لوله ها می‌ریزند و پس از زمان کوتاهی به مرور زمان مجرای لوله گشوده می شود . 
 
 
تلبمه های دستی برای باز کردن لوله

تلمبه دستی برای لوله بازکنی که اکثراً در تمام خانه‌ها جان دار می باشد , برای لوله‌هایی به کارگیری میگردد که گرفتگی خاصی ندارد . اکثر برای آشپزخانه به کارگیری می گردد .
 
آن را بر روی سینک آشپزخانه با فشار قرار دهید و در یک ‌لحظه آن را به‌طرف بالا بکشید تا فشار هوا منجر گشوده شدن درون لوله شود .