کابرد سرامیک 

سرامیک از خاک رس تهیه و تنظیم می‌گردد . امروزه , سرامیک به‌طورکلی , به‌عنوان هنر و دانش ساختن و به کار بردن شی ءها جامدی توصیف می‌شود که اجزاء تشکیل‌دهنده حیاتی آنها مواد غیر آلی و غیرفلزی بوده و در شکل قرار به دست آوردن در دماهای فراوان بالا , صورت نخستین خویش را مراقبت کرده و مقاوم‌تر می گردند . 

کاشی کاشی فراورده‌ای سرامیکی , متشکل از دانه‌های دقیق بلورین و متخلخل است که معمولاً در حرارتی فراتر از ۱۰۰۰ رتبه پخته‌شده و در گونه های لعاب‌دار و سوای لعاب ساخت میگردد . 

از سرامیک در فضاهای مرطوب در همه کاربری‌های مسکونی , بهداشتی , خدماتی…استفاده می‌گردد , امروزه به دلیل تنوع طرح و مقدار از آنان در بقیه فضاهای همگانی و محرمانه به کارگیری می‌نمایند و بجهت تنوع در ایستادگی لعاب در محیط‌های شیمیایی متفاوت و فضاهایی مثل کارخانه‌ها دارنده محیط شیمیایی و یا این که آزمایشگاه‌ها , کاشی سرامیکی یک کدام از مهمترین مصالح زمینه مصرف است . 


سرامیک گرانیتی فناوری ایجاد سرامیک گرانیتی با انگیزه ساخت دگرگون سازی در ایجاد گونه های پوشش‌های کف و نمای ساختمان‌ها , حدود دو ده سال پیش در اروپا , شالوده گرفت و به سرعت در دنیا مرسوم شوید . 

سرامیک‌های پرسلانی واژه‌ی پرسلان به محدوده‌ی وسیعی از محصول ها سرامیک گفته می شود که دمای پخت بالایی دارا‌هستند . علت پخت پرسلان‌ها در دمای بالا , ساخت ماهیت زجاجی ( شیشه‌ای ) و همینطور تخلخل کم در پرسلان است . 

سرامیک‌های موزاییکی سرامیک‌های موزاییکی نوعی سرامیک با قطعات ریز لعاب‌دار یا این که سوای لعاب می‌باشند که در نقش‌ها و رنگ‌های متنوع و با ضخامت یک‌سری میلی‌متر ساخته‌شده و با ورقه‌ای از صفحه کرافت چسب‌دار به‌ مقدار ۳۰۰×۶۰۰ میلی‌متر , پهلوی یکدیگر قرار داده‌شده‌اند . 


کاشی لعابی کاشی لعابی نوعی سرامیک رشته رشته است که روی آن با لعاب شیشه‌ای پوشانده شده و در رنگ‌های متنوع به‌صورت معمولی و گل‌دار ایجاد میگردد . کاشی لعابی اکثر وقت ها برای پوشش بدنه آشپزخانه , گرمابه و… به مصرف میرسد . 

قرنیز قرنیز سرامیکی همانند قرنیز سنگی از کم طرفدارترین مدل قرنیز است , که امروزه دیگر از قرنیز سرامیکی به کارگیری نمیشود به جهت سنگین وزن و گران بودن کالا که از معایب آن است . 


دیوار : به جهت شستشوى راحت و ایستادگی بالا در قبال سایش و رطوبت در همه فضاها مسکونی , بهداشتی , خدماتی و… قابل‌استفاده میباشد . 


کف‌پوش‌های سرامیکی به جهت ایستادگی بالا در قبال سایش و رطوبت , ایستادگی در قبال اسید و گشوده , شستشوى سهل وآسان و امکان استعمال در کلیه فضاها با کاربری‌های گوناگون را داراست .