یخچال فریزر ها تحت عنوان اصلی‌ترین ابزار آدم برای محافظت , حفظ و دوری از فاسد شدن مواد غذایی به شمار می روند . سردخانه از اختراعاتی بود که طرز زندگی‌ها را به طور کامل تغییر‌و تحول اعطا کرد و این قابلیت و امکان را برای کلیه آماده کرد که برای ایام غذای خویش را محافظت نمایند .

 
نسبتاً از اوایل قرن بیستم به کار گیری از سردخانه ها در معاش روزانه به‌تدریج بسط پیدا کرد و درحال حاضر تعداد منزل هایی که روی کره زمین یخچال فریزر ندارند به ذیل یک درصد رسیده است .
 
دمای سرد درون فریزر سبب کندی مراحل پرورش باکتری ها در مواد غذایی می شود و بدین ترتیب طعام برای دوران بیشتری نگهداری میگردد . 

اصول کار یخچال فریزر فراوان بی آلایش است ; این کار نیازمند از دربین بردن گرمای یک حیطه و انتقال آن به ناحیه دیگر است , دیدنی است بدانید اصول کار فریزر ها بر مبنای ضابطه دوم ترمودینامیک است .
 
چرخه‌ی ترمودینامیکی , چرخه‌ی بسته‌ای است که ماده‌ای ذیل فرآیند‌های گوناگون قرار می گیرد و بعد به شکل نخستین باز‌می‌گردد . یخچال فریزر ها با ساخت گردش مبرد در درون آن‌ها کار می‌ نمایند تا مبرد از مایع به گاز تبدیل شود . 
 

چگونه می شود متوجه شد که علت خرابی برای چه قسمتی از یخچال و فریز هست؟!

آیا اگر این مشکلات را بدانیم می توانیم برای رفع آن مشکل و یا جلوگیری از خرابی یخچال کارهایی را خودمان انجام دهیم؟!

در این قسمت به نکاتی خواهیم پرداخت که با آموزش دیدن آنها و دقت در آنها متوجه خیلی از خرابی های یخچال خواهید شد و می توانید برای جلوگیری از خرابی بیشتر یا خودتان دست بکار شوید و یا با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

مشکلات زیادی می تواند باعث خرابی یخچال شود از جمله عدم خنک کردن مواد غذایی در یخچال یا یخ بستن فریزر یا روشن نشدن و بد روشن شدن یخچال یا خرابی قسمت کامپیوتر آن و روشن نشدن چراغ های آن و مواردی از قبیل این مشکلات می تواند برای هر کسی رخ دهد.


در این قسمت خیلی منظم و به ترتیب برای شناسایی مشکل یخچال و فریزر اقدام می کنیم, قدم به قدم مراحل را تست کنید تا بتوانید متوجه خرابی شوید و اگر نتوانستید پیشنهاد می کنیم که حتما با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.
 
 
خدمات مهم در تعمیر یخچال فریزر و معمولی و نیم فریزر

در این قسمت به مهم ترین نوع خدمات در تعمیرات یخچال های مختلف اشاره خواهیم کرد:

۱ تعمیر یخ ساز انواع یخچال های ساید بای ساید
۲ رفع مشکلات لوله کشی آب یخچال ها
۳ تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب یخچال
۴ تعویض پلاستیک دور درب مخصوص
۵ تعویض و نصب انواع ترموستات های بخچال و فریزر
۶ تعویض یا تعمیر شیر برقی یخچال و انواع فریزر
۷ رفع خرابی و تعویض موتور شارژ گاز فریزر ساید بای ساید
۸ تست برق ورودی برای مشکل عدم خنک شدن
۹ تشخیص سالم بودن ترموستات جهت مشکل خنک نبودن یخچال
۱۰ تعمیر و تعویض مادربرد بعد از تست موتور
۱۱ تعویض و نصب تایمر به همراه ترمو دیسک
۱۲ شستشوی لوله های رفت و برگشت برای تست نهایی
۱۳ تعمیر و تعویض انواع سنسور – ترمو فیوز در فریزر ساید بای ساید

 

کمپرسور فریزر 

کمپرسور , قلب فریزر است . مبرد را به طور کلی سیستم به گردش می‌اندازد , به نصیب گرم مدار فشار می آورد و مبرد را گرم می نماید . 

سیال یا این که مایع مبرد 

مواد خنک‌کننده یا این که مبرد سیالاتی می‌باشند که در سردخانه زیر چرخه‌ی ترمودینامیکی قرار میگیرند و به مراقبت دمای تبخیرکننده یا این که به عبارتی محیط داخلی فریزر امداد می‌کنند .
 
وقتی‌ که سیال مبرد وارد تبخیرکننده‌ می گردد , گرما را از محیط سردخانه می گیرد و تبدیل به بخار می‌گردد . یکی‌از پروسه این مراحل تغییر تحول فاز است که اثر خنک‌سازی را به بیش‌ترین حد می رساند . 

در واقع همانگونه که قلب خون را به سراسر تن می‌فرستد ; کمپرسور فریزر , سیال مبرد را در همگی فریزر با ارتقاء فشار آن تهیه و تنظیم و روان مینماید .
 
به عبارت دیگر کمپرسورها وسایلی میباشند که با صرف انرژی مکانیکی , سیال را با سرعت به داخل خویش می‌مکند و بعد آن را فشرده میسازند . در اثر این عملیات , دمای گازی که فشرده می گردد هم ارتقاء مییابد . 

کندانسور یا این که رادیاتور سردخانه 

به یاری کندانسور یخچال فریزر , مبرد خنک , و از گاز به مایع تبدیل میشود . کندانسور از یک تیم سیم پیچ لوله‌ای با باله های فرنگی درست شده و در نصیب پشت فریزر قراردارد .
 
با جذب گرمای سردخانه و خارج کشیدن آن به محیط , به مایع شدن مبرد گازی امداد مینماید . با کاهش حرارت مبرد , دمای آن به دمای میعان کاهش مییابد و وضعیت خویش را از بخار به مایع تغییر‌و تحول می دهد . 

از وظیفه‌های فشارشکن این است که میزان ماده محل ورود را به‌اندازه میزان تبخیری سیال مبرد نگه می دارد. به‌این مفهوم که فقط پاره ای از سیال عبور مینماید که حتما بخار میشود .
 
کار در دست گرفتن و تهیه دمای فریزر بوسیله فشارشکن با تغییر تحول ورودی‌های آن و بر طبق نیاز ما انجام میگیرد . به عنوان مثال در فصل تابستان دمای کمتری نسبت به فصل زمستان نیاز داریم. براین اساس فشارشکن را مبتنی بر موقعیت جان دار و نیاز خویش تهیه میکنیم . 

ترموستات یخچال فریزر 

ترموستات با تحلیل بر دما و خاموش و روشن کردن کمپرسور , پروسه سیستم سرمایش را در دست گرفتن می نماید . زمانی که سنسور شم کرد که به میزان کافی باطن سردخانه سرد است , کمپرسور را خاموش می نماید .
 
اگرهم شم گرمای بیش تر از حد نماید , کمپرسور را روشن می کند و مجدد فرآیند خنک‌کنندگی را استارت می‌نماید .