هفته گذشته DxOMark نتایج بررسی دوربین اصلی آیفون 12 پرو را منتشر کرد که نسبت به نسل قبلی بهبود نسبی نشان می دهد.
 
این سایت اکنون نتایج آزمایشات خود را بر روی دوربین سلفی منتشر کرده است که علی رغم تأیید عملکرد مورد نیاز ، آن را در موقعیت پایین تری نسبت به شش تلفن دیگر قرار می دهد ، به طوری که در بین بهترین ها جایی ندارد.

دوربین سلفی آیفون 12 پرو از نظر تعداد تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و البته این برای آیفون چیز عجیبی نیست. دوربین 12 مگاپیکسلی متشکل از یک سنسور 3.6 اینچی است که در پشت لنز با شکاف لنز F.2.2 قرار گرفته است. این دوربین قابلیت ضبط فیلم HDR در دالبی ویژن را دارد و به لطف Nightmode امکان فیلمبرداری در محیط های تاریک وجود دارد.

این ویژگی ها در تست های DxOMark از دوربین سلفی آیفون 12 پرو ، 98 امتیاز به دست آوردند و پس از Zenfone 6 در رتبه هفتم و یک پله زیر گلکسی نوت 10 پلاس قرار گرفتند. این دوربین در قسمت عکاسی 101 امتیاز و در قسمت ضبط فیلم 93 امتیاز دارد.

سنسور در شرایط عادی عملکرد خوبی در بخش های نوردهی و ضبط جزئیات دارد. از دیگر مواردی که مورد توجه متخصصان DxOMark قرار گرفت ، اثر بوکه خوب و دامنه وسیع دینامیکی بود. ضبط ویدئوی دقیق تراز سفید ، ضبط واضح جزئیات و کنترل اختلالات ناخواسته ، حتی با وضوح 4K ، توسط متخصصان مورد تحسین قرار گرفته است.

از طرف دیگر ، وجود نویز پس زمینه واضح در تصاویر ثبت شده در شرایط عادی و نویز زیاد در محیط های کم نور ، نتیجه را کاهش می دهد. سیستم فوکوس ثابت باعث تار شدن سوژه های دور می شود و قرار گرفتن در معرض نور در مناطق کم نور آن چیزی نیست که انتظار دارید.