طبق گزارش های جدید ، AMD به دنبال خرید Xilinx است و در حال مذاکره برای امضای قرارداد است. AMD با پرداخت بیش از 30 میلیارد دلار برای خرید Xilinx ، سازنده دستگاه های قابل برنامه ریزی در ایالات متحده ، موافقت كرده است.

اگر نتیجه مذاکرات بین دو شرکت مثبت باشد ، در این صورت می توان در هفته های آینده قرارداد را منعقد کرد. این دو شرکت پیش از این تلاش کرده بودند که به توافق برسند ، اما طبق گفته وال استریت ژورنال ، مذاکرات به دلیل اختلاف نظر متوقف شده است ، بنابراین AMD و Xilinx ممکن است این بار نتوانند به توافق برسند.

اگر مشکلی پیش نیاید و معامله انجام شود ، صنعت تراشه اخیراً شاهد یک معامله بزرگ دیگر بوده است. اخیراً انویدیا نیز به دنبال خرید Arm با 40 میلیارد دلار است.

Xilinx در سالهای اخیر به شدت بر روی موضوع مرکز داده تمرکز کرده است. بنابراین ، اگر AMD در خرید شرکت موفق شود ، تیم سرخ محصولات متنوعی خواهد داشت که می توانند با Nvidia و GPU های این شرکت برای مراکز داده خود رقابت کنند.

محصولات Xilinx محدود به مراکز داده نیستند ، بلکه در صنایع ارتباط از راه دور ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین ، خودرو ، صنعت ، بازار مصرف ، هوا فضا و صنایع دفاعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این شرکت همچنین در صورت ادغام با AMD به قرمزها کمک خواهد کرد تا با اینتل رقابت کنند. در سال 2015 ، هنگامی که رقیب Altera توسط اینتل Xilinx به مبلغ 16.7 میلیارد دلار خریداری شد ، در بخش راه حل های قابل برنامه ریزی خود ادغام شد.
اینتل شب گذشته شاهد راه اندازی پردازنده های سری Raizen 5000 ، یکی از سریعترین پردازنده های بازی بود و احتمالاً این شرکت در آینده ای نه چندان دور مشکلات بیشتری نسبت به AMD در بازارهای دیگر مشاهده خواهد کرد.