بسیاری از ما در طول لیمو لیموناد طبیعی درست می کنیم تا بتوانیم مدت طولانی از آن استفاده کنیم. اما اگر آب لیمو به درستی ذخیره نشود ، رنگ و طعم آن را تغییر داده و کپک زده می شود.

بنابراین ، آب لیمو باید در بسته های مناسب نگهداری شود تا مشکلی برای سلامتی برای مصرف کنندگان ایجاد نکند. در این بخش از ایمنی شما ، ما به شما می گوییم که آب لیمو را در کدام ظروف نگهداری کنید.

بهترین ظرف برای ذخیره آب لیمو است

ظروف مناسب برای نگهداری آب لیمو ظروف شیشه ای است زیرا آب لیمو با این ظروف تعامل ندارد. بنابراین پس از خرید لیموهای بزرگ و سالم و خشک کردن آنها ، بهتر است آب لیموترش تازه را درون لیوان های شیشه ای با لپ ها بریزید.

قبل از ریختن آب لیمو در این ظروف ، ابتدا لیوان را در آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری موجود در آن از بین برود. با انجام این کار ، قارچ ها امکان رشد را از دست می دهند و در نتیجه ، احتمال قالب نیز ماده را به شدت کاهش می دهد.

برای اینکه آب لیمو کپک زده نشود باید درب آن را کاسه قرار دهید تا هوا به دست نیاید. همچنین باید آب لیمو را در نزدیکی لبه کاسه پر کرده و مقدار بسیار کمی از لبه لیوان خالی را رها کرده و سپس آن را بپوشانید تا اکسیژن با ایجاد خلاء وارد محصول نشود و جایی برای رشد این قالب وجود ندارد. ظروف شیشه ای باید تاریک باشد تا نور کمتری عبور کند.

ظروف پلاستیکی برای ذخیره آب لیمو ممنوع است

از بطری های پلاستیکی یا بطری های آب معدنی برای ذخیره آب لیمو استفاده نکنید. زیرا مواد اسیدی موجود در آب لیمو می توانند با دیواره عروق پلاستیکی واکنش های ناخواسته ایجاد کرده و سمی و سرطان زا شوند.

آب لیمو را در بطری های بزرگتر از دو لیتر ذخیره نکنید

آب لیمو را در بطری های بزرگتر از دو لیتر نگهداری نکنید ، زیرا آب لیمو در خانه به عنوان ادویه و طعم غذا و بسیار کم استفاده می شود و هنگامی که مقادیر زیادی در ظروف عظیم ذخیره می شود ، به احتمال زیاد در شرایط نامناسب نگهداری می شود. این به خودی خود باعث اکسیداسیون آب لیمو و آسیب رساندن به مواد مفید آن می شود.

آب لیمو اکسید شده هیچ ارزش غذایی ندارد و از نظر ظاهری ، رنگ این لیمو تغییر می کند و شکل آن تغییر می کند.

نکات ذخیره آب لیمو:

بخش اسرار Wet Housekeeping ، ریختن آب لیمو را در یک کاسه مناسب و نگه داشتن آن در جای خنک از آفتاب توصیه می کند.

اگر آب لیمو در خورشید ذخیره شود ، باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن می شود زیرا ویتامین C موجود در آب لیمو به نور و گرما حساس است و در اثر نور خورشید آسیب می بیند.